Δείτε εδώ...

Σάββατο, 27 Απριλίου 2024

Ενημέρωση προς το κοινό

Ο Διευθυντής Δ.Ε Αιτωλοακαρνανίας δέχεται στο γραφείο της Δ/νσης κατόπιν ραντεβού κάθε Τρίτη και Πέμπτη 12:30 π.μ. - 14:00 μ.μ. Για ραντεβού καλέστε στο τηλέφωνο 2631050060.

Η ιστορία της Πρωταπριλιάς

Το πρωταπριλιάτικο ψέμα, έχει τις ρίζες του στον 15ο αιώνα και που τελικά επικράτησε τις μέρες μας και έχει γίνει πλέον έθιμο. Το πρωταπριλιάτικο ψέμα ξεκίνησε αρχικά από την Γαλλία, στην οποία για ένα μεγάλο χρονικό διάστημα η πρώτη του Απρίλη είχε καθιερωθεί ως πρωτοχρονιά. Έτσι ενώ όλη η άλλη Ευρώπη την πρωτοχρονιά την γιόρταζε την 1 Ιανουαρίου, οι Γάλλοι, ήταν οι μοναδικοί που ξεχώριζαν, και την γιόρταζαν την 1 Απρίλη.

Όταν το 1564 ο βασιλιάς Κάρολος θ’ αποφάσιζε να το αλλάξει, καθιερώνοντας ως πρώτη του έτους την 1 Ιανουαρίου, συνάντησε έντονες αντιδράσεις από ορισμένους ένθερμους οπαδούς του εθίμου, οι οποίοι επέμεναν σε πείσμα όλων των άλλων να γιορτάζουν σαν πρωτοχρονιά την Πρωταπριλιά. Οι άλλοι που δέχτηκαν την αλλαγή πείραζαν τους «παραδοσιακούς» με κάλπικα πρωτοχρονιάτικα δώρα και πιπεράτα ψέματα.

Μια άλλη εκδοχή είναι η εξής. Οι Γάλλοι πάλι ονόμαζαν το πρωταπριλιάτικο ψέμα «ψάρι του Απρίλη» και η εξήγηση είναι, ότι οι Κέλτες λόγω του καλού καιρού άρχιζαν το ψάρεμα την πρώτη Απριλίου. Όμως συχνά η φτωχή ψαριά διέψευδέ τις ικανότητες τους, και οι ψαράδες γύριζαν στα σπίτια τους μ’ άδεια τα χέρια, αλλά με την φαντασία να οργιάζει και να διηγούνται πολλά ψεύτικα συμβάντα κατά τις ημέρες που ψάρευαν.

Για κάποιους πάλι, οι πρωταπριλιάτικες φάρσες οφείλουν την ύπαρξή τους στη γιορτή της «Kοροϊδίας και του Ξεγελάσματος» της ρωμαϊκής Θεάς «Bένους Aπρίλις», δηλαδή της Aπριλίου Aφροδίτης, που έδινε το έναυσμα για απελευθέρωση του πνεύματος ταυτόχρονα με την οργιώδη απελευθέρωση της φύσης…

Το ψέμα (της πρωταπριλιάς) στην Ελλάδα

Στην Ελλάδα διαφοροποιήθηκε το έθιμο και πήρε την γνωστή ελληνική χροιά. Η βασική ιδέα βέβαια παρέμεινε ίδια. Λέμε αθώα ψέματα με σκοπό να ξεγελάσουμε το «θύμα» μας. Σε κάποιες περιοχές της πατρίδας μας, θεωρούν ότι όποιος καταφέρει να ξεγελάσει τον άλλο, θα έχει την τύχη με το μέρος του όλη την υπόλοιπη χρονιά. Σε κάποιες άλλες πιστεύουν ότι ο «θύτης» θα έχει καλή σοδειά στις καλλιέργειες του.Όσο για το «θύμα», πιστεύεται ότι, σε αντίθεση με τον «θύτη», θα έχει γρουσουζιά τον υπόλοιπο χρόνο και πιθανότατα αν είναι παντρεμένος θα χήρεψει γρήγορα. Στη Θράκη το βρόχινο νερό της Πρωταπριλιάς θεωρείται θεραπευτικό και γι’ αυτό το μαζεύουν σε μπουκάλι και πίνει απ’ αυτό ο άρρωστος. Στην Κομοτηνή, την παλιά Γκιουμουλτζίνα, λέγανε πως την πρωταπριλιά το είχαν σε καλό να γελούν, «για να γίνουν τα κουκούλια τους»,όταν, βέβαια, είχαν σηροτροφία (εκτροφή μεταξοσκωλήκων). Στην Τζαντώ της Ανατολικής Θράκης, είχανε, λέει, σε καλό να γελάσουν τον άλλον, για να κάνουν τα δέντρα καρπό Μα κείνος που ξεγελιόταν το είχε σε κακό όλο το χρόνο θα ήτανε γελασμένος, κι αν ήταν παντρεμένος, θα χήρευέ. Στην Άνδρο, πάλι, λένε ψέματα την 1η του Μάρτη κι όχι την Πρωταπριλιά.

(Πηγή: Εγκυκλοπαίδεια Πάπυρος Λαρούς Μπριτάννικα τ.51ος, σ.72)

Μήνυμα του Υφυπουργού κ. Θεόδωρου Π. Παπαθεοδώρου για την 25η Μαρτίου 2013

H 25η Μαρτίου του 1821 αποτελεί ιστορικό ορόσημο συμβολικής και καθοριστικής σημασίας για τη διαχρονική πορεία του ελληνισμού. Αποτελεί σημείο αναφοράς που επηρέασε την ιστορική μοίρα της Ελλάδας. Μέσα από θριαμβικό αγώνα του 1821, ο Ελληνικός λαός διεκδίκησε την ελευθερία του, τα δίκαιά του και τη συγκρότησή του σε κράτος.

Ο αγώνας του ελληνικού λαού δεν περιορίσθηκε στα χρόνια της επανάστασης. Γενιές Ελλήνων κατάφεραν κατά τη διάρκεια της Οθωμανικής σκλαβιάς να κρατήσουν ζωντανή τη γλώσσα τους, τον πολιτισμό τους, να διατηρήσουν την παιδεία τους.  Η καλλιέργεια της γλώσσας και της εθνικής συνείδησης δημιούργησαν πρόσφορο έδαφος για να ανθίσει ο σπόρος  της Ελευθερίας και της Επανάστασης.

Το μήνυμα της επανάστασης που αντήχησε τις μέρες του Μαρτίου του ’21 στα υπόδουλα ελληνικά εδάφη λειτούργησε ως Ευαγγελισμός για ολόκληρο το έθνος και το λαό. Η διεκδίκηση της ελευθερίας και της ανεξαρτησίας έγινε ο νέος κοινός εθνικός στόχος. Στα χρόνια της επανάστασης και παρά τα προβλήματα και τις αντιξοότητες οι παλαιοί θεσμοί έδωσαν τη θέση τους στις Εθνοσυνελεύσεις και στα πρώτα Συντάγματα στην πρώιμη θεσμοποίηση των ελεύθερων δημοκρατικών δομών, της στροφής της Ελλάδας προς τους ελεύθερους λαούς της Ευρώπης και τη δημιουργία μιας νέας εθνικής αφετηρίας. 

Τιμούμε τους Αγωνιστές του 1821 όχι μόνο για τον ηρωισμό και την φιλοπατρία τους αλλά και για το  όραμά τους.

Ο απελευθερωτικός αγώνας ξεπέρασε έριδες και διχασμούς και κατέστη νικηφόρος. Διδάσκει ακόμα και σήμερα, το αγωνιστικό φρόνημα αλλά και την ανάγκη υπέρβασης των διχασμών.

Η Επανάσταση του ’21 στάθηκε ένα από τα πλέον σημαντικά γεγονότα της εποχής της, γιατί απέδειξε ότι η αγωνιστικότητα, και η ισχυρή θέληση ενός λαού μπορούν ν’ αλλάξουν την ιστορική του μοίρα. Παρά τις δυσκολίες, οι Αγωνιστές του 1821 παρέδωσαν ένα συμβόλαιο Ελευθερίας στη νέα Ελλάδα.

Το μήνυμα αυτής της ημέρας παραμένει αναλλοίωτο στο πέρασμα των χρόνων. Οι θυσίες ενός λαού που αγωνίζεται και διεκδικεί να ορίζει τη μοίρα του δικαιώνονται μέσα από τη διαρκή προσπάθεια, την αυτογνωσία και την υπεράσπιση των ιδανικών της ελευθερίας και της ανεξαρτησίας.  Σήμερα, ο αγώνας αυτός συνυφαίνεται με νέες ιστορικές προκλήσεις για την υπεράσπιση των κοινωνικών και δημοκρατικών δικαιωμάτων και για την υπέρβαση των προβλημάτων που αντιμετωπίζει η χώρα. Είναι ένας αγώνας που προϋποθέτει και πάλι να προτάξουμε το συλλογικό «εμείς». Το «εμείς» ως ’Ελληνες, το «εμείς» ως Πολίτες. 

Κι αν η Ελευθερία θέλει αρετή και τόλμη, τα Κοινωνικά Δικαιώματα απαιτούν αγώνες και η Δημοκρατία περιφρούρηση.

Μήνυμα του Περιφερειακού Διευθυντή Π. και Δ. Εκπ/σης Δυτικής Ελλάδας για την Επέτειο της 25ης Μαρτίου 1821

Αγαπητοί εκπαιδευτικοί,

Αγαπητοί μαθητές και μαθήτριες,

Η Ελληνική επανάσταση του 1821, μέγιστο γεγονός του 19ου αιώνα, αποτελεί τη συγκλονιστική αποτύπωση της αδούλωτης ψυχής, που σφράγισε τον εθνικό πλούτο, την ιστορική διαδρομή και τη φυλετική ταυτότητα. Περικλείει το μεγαλείο της εθνικής προγονικής κληρονομιάς και υψώνεται σε απαράμιλλο παράδειγμα, όπου πέρα από τα οιαδήποτε ταξικά και οικονομικά φαινόμενα, διαλάμπει ως πρώτη πηγή και κύρια της ιστορικής ζωής, η ψυχή και το πνεύμα ενός λαού με υψηλό φρόνημα.

Η Επανάσταση του 1821 υπήρξε μεγάλη και παραδειγματική στιγμή για το Ελληνικό Έθνος. Μεγάλη διότι σημαδεύεται με πράξεις υψηλόφρονες που υπερβαίνουν τα συνήθη ανθρώπινα μέτρα και παραδειγματική, διότι οι μορφές που την πληρούν, σφραγίζουν με την αρχέτυπη φυσιογνωμία τους, τον χρόνο που ακολουθεί.

Το έπος της Εθνικής μας Παλιγγενεσίας μάς θυμίζει ότι οι εμπνευσμένοι στρατηγοί της Επανάστασης και μαζί τους οι χιλιάδες ανώνυμοι αγωνιστές έγραψαν λαμπρές σελίδες στην ιστορία της Ελλάδας. Σε αυτούς οφείλουμε την εθνική μας υπόσταση και υπερηφάνεια.

Στον αιώνα της παγκοσμιοποίησης, σε περιόδους κρίσης και ιδεολογικής σύγχυσης, που οι συνειδήσεις έχουν επικίνδυνα κλονιστεί και τα ιδανικά της φιλοπατρίας και της πίστης σε εθνικές αξίες έχουν ατονήσει, η διατήρηση της ιστορικής μνήμης για ένα έθνος, προβάλλει ως αξεπέραστη ανάγκη και προτεραιότητα.

Η Ελληνική Επανάσταση του 1821, αποτελεί την κορυφή όπου ανήλθαν οι Έλληνες και από εκεί εισήλθαν στην αθανασία της ιστορίας. Το ολιγάριθμο έθνος των Ελλήνων κατέθεσε τη ζωή του ενέχυρο της ελευθερίας, καλλιέργησε την ενότητα του Γένους με βαθείς, μυστικούς και άθραυστους δεσμούς πολλαπλής συγγένειας και κάτω από τον αποκαλυπτικό φωτισμό της Ορθόδοξης Εκκλησίας, πέτυχε τη συγκλονιστική, ελευθερωτική αναγωγή, πλάθοντας Ελευθερία και Δημοκρατία.

Οι πρωταγωνιστές του ξεσηκωμού, θεμελίωσαν το νέο Ελληνισμό σε μια πράξη θυσίας, οραματισμού και αυτογνωσίας με την ελευθερία να υπερβαίνει το όριο εκείνο, όπου η ζωή υπερβαίνεται με την απόφαση του θανάτου και ο θάνατος γίνεται το τίμημα της ζωής και της συνέχειάς της.

Με τη δύναμη της ψυχής και το «πύρωμα της καρδιάς», οι Έλληνες μεγαλούργησαν, ωθούμενοι από το πνεύμα της θυσίας και από το ακατάλυτο κίνητρο της ηθικής και κοινωνικής ελευθερίας που οδήγησε το Ελληνικό έθνος στο χώρο της ιστορίας.

Με το ίδιο αίσθημα ευθύνης και φιλοπατρίας με οδοδείκτη την αλήθεια της ιστορίας που χαράζει την ορθή πορεία προς τα άδυτα του μέλλοντος, με τη δύναμη της προσήλωσης στην ιερή κιβωτό του ελληνισμού, τιμούμε μια «ευαγγελισμένη» στιγμή του παρελθόντος, επειδή θέλουμε να παραμείνουμε πάντα, αυτό που αποτελεί τον πρώτο λόγο της ύπαρξής  μας:  Έλληνες.

Μήνυμα του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης Δυτικής Ελλάδας κ. Γιώργου Παναγιωτόπουλου για τη Διεθνή Ημέρα για την Εξάλειψη των Φυλετικών Διακρίσεων και του Ρατσισμού

     Η 21η Μαρτίου έχει καθιερωθεί να εορτάζεται ως η Διεθνής Ημέρα για την Εξάλειψη των Φυλετικών Διακρίσεων και του Ρατσισμού. Η ημέρα αυτή καθιερώθηκε να εορτάζεται κάθε χρόνο, από τον ΟΗΕ στα πλαίσια ενός καλέσματος για τα θύματα του ρατσισμού, των φυλετικών διακρίσεων, της ξενοφοβίας και της μισαλλοδοξίας.

     Στη χώρα μας, με βάση το Σύνταγμα, εξασφαλίζεται στον καθένα το δικαίωμα να αναπτύσσει ελεύθερα την προσωπικότητά του και να συμμετέχει στην κοινωνική, οικονομική και πολιτική ζωή της χώρας, εφόσον δεν προσβάλλει τα δικαιώματα των άλλων και δεν παραβιάζει το Σύνταγμα ή τα χρηστά ήθη […] Όλοι όσοι βρίσκονται στην Ελληνική Επικράτεια απολαμβάνουν την απόλυτη προστασία της ζωής, της τιμής και της ελευθερίας τους, χωρίς διάκριση εθνικότητας, φυλής, γλώσσας και θρησκευτικών ή πολιτικών πεποιθήσεων…» (άρθρο 5 §2 και 3 του Συντάγματος).

     Σύμφωνα με τα άρθρα 2 και 4 του Ν. 3304/2005 «Εφαρμογή της αρχής της ίσης μεταχείρισης», απαγορεύεται η άμεση ή έμμεση διάκριση λόγω εθνοτικής καταγωγής στον τομέα της εκπαίδευσης.

     Οι διεθνείς συμβάσεις επίσης που έχει συνυπογράψει η χώρα μας (Διεθνής Σύμβαση των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, Ν. 2462/1997 - ΦΕΚ 25/26-02-1997, τ. Α΄ ̇ Διεθνής Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού, Ν. 2101/1992 - ΦΕΚ 192/02-12-1992, τ. Α΄), δίνουν τη δυνατότητα στα σχολεία και στους εκπαιδευτικούς να υπηρετούν καθημερινά και να προάγουν τις αξίες του σεβασμού στην ανθρώπινη ύπαρξη, στην ελευθερία, στην ισότητα και στην αλληλεγγύη για όλα ανεξαιρέτως τα παιδιά που φοιτούν στα σχολεία της χώρας μας. Δίνουν τη δυνατότητα στους εκπαιδευτικούς να διαμορφώνουν δημοκρατικούς και ενεργούς πολίτες με κριτική σκέψη, ικανούς να αντιμετωπίζουν φαινόμενα ρατσισμού και φυλετικών διακρίσεων και να οικοδομούν ένα σχολείο αλληλεγγύης, ανοχής, και σεβασμού των δικαιωμάτων όλων των μαθητών.

     Ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης Δυτικής Ελλάδας κ. Γιώργος Παναγιωτόπουλος υπογραμμίζει: «Η 21η Μαρτίου είναι η ημέρα που επιτάσσει την ευαισθητοποίηση της παγκόσμιας κοινότητας έναντι των ακραίων φαινομένων του ρατσισμού και των φυλετικών διακρίσεων.

     Η ανάγκη αυτή, κρίνεται ακόμα πιο επιτακτική στα πλαίσια μιας εποχής που η κοινωνία μας κλυδωνίζεται από πλήθος κοινωνικών, πολιτισμικών και οικονομικών ανακατατάξεων, που καλλιεργούν  το έδαφος για την εμφάνιση ρατσιστικών φαινομένων, ξενοφοβίας και προκαταλήψεων. Τα κρούσματα ρατσιστικής βίας, είναι καταπέλτης στην εφησυχασμένη συνείδηση της «πολιτισμένης» κοινωνίας.

     Για την καταπολέμηση και την άμβλυνση τέτοιων φαινομένων είναι καθοριστικός ο ρόλος της εκπαίδευσης. Μέσα από την εκπαίδευση των νέων παιδιών και αυριανών πολιτών, είναι δυνατό να καλλιεργηθεί μια κουλτούρα που θα ενστερνίζεται και θα προάγει τα δημοκρατικά ιδεώδη, την ισότητα, την ελευθερία, την ειρήνη και το σεβασμό των ανθρωπίνων δικαιωμάτων.

     Κάθε σύγχρονο σχολείο, στα πλαίσια μιας πολυπολιτισμικής προσέγγισης, οφείλει να αναλαμβάνει δράσεις παιδαγωγικού χαρακτήρα που θα προσανατολίζονται στην καλλιέργεια ενός αξιακού συστήματος από τους μαθητές, που στόχο θα έχει την καταπολέμηση των ρατσιστικών τάσεων, της μισαλλοδοξίας και της ξενοφοβίας.

     Ο ολοένα αυξανόμενος αριθμός κρουσμάτων ρατσισμού, δεν επιτρέπει το δικαίωμα της αδιαφορίας στην ανθρωπότητα που καλείται ν’ αντιμετωπίσει την τεράστια πρόκληση της αμφισβήτησης των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και της συνακόλουθης απαίτησης για τη διασφάλιση του συστήματος των πανανθρώπινων αξιών της αξιοπρέπειας, της ελευθερίας, της ισότητας, της δικαιοσύνης, ως καθολικά αιτήματα, χωρίς διακρίσεις φύλου, θρησκείας, χώρας ή καταγωγής.

     Στην υιοθέτηση μιας προσέγγισης εδραιωμένης στα ανθρώπινα δικαιώματα απαλλαγμένης από κάθε είδους ρατσιστική διάκριση ενυπάρχει, η προώθηση ενός νέου οράματος για έναν καλύτερο κόσμο στον 21ο αιώνα.

     Η πρόκληση για τις δημοκρατικές χώρες και τους πολίτες τους, είναι η οικοδόμηση κοινωνιών και θεσμών για μια πολυπολιτισμική συμβίωση, σεβασμό στη διαφορετικότητα και καταπολέμηση του ρατσισμού και της ξενοφοβίας. Η διασφάλιση της παγκόσμιας προστασίας κάθε ανθρώπινης ύπαρξης με την ενίσχυση των δεσμών της ανθρώπινης αλληλεγγύης, προδιαγράφουν τη δημιουργία ενός κόσμου, στον οποίο οι σημερινές και μελλοντικές γενιές θα μπορούν να συμβιώνουν ειρηνικά, με ασφάλεια και αξιοπρέπεια.»

Μήνυμα του Υφυπουργού κ. Θεόδωρου Π. Παπαθεοδώρου με αφορμή τη "Διεθνή Ημέρα για την εξάλειψη των Φυλετικών Διακρίσεων και του Ρατσισμού"

Στο Σχολείο της Δημοκρατίας δεν υπάρχει χώρος για φυλετικές διακρίσεις και ρατσισμό. Τέτοιες συμπεριφορές και ιδεολογίες οδηγούν σε φαινόμενα αποκλεισμού, διχασμού και παραβίασης  των θεμελιωδών δικαιωμάτων του ανθρώπου. Εγκυμονούν κινδύνους για την κοινωνική συνοχή και τις πολιτειακές αξίες γιατί  εκτρέφουν την ξενοφοβία αντί της ειρηνικής συνύπαρξης, τη βία αντί του διαλόγου την καχυποψία αντί της αλληλεγγύης.

Απέναντι σε αυτά τα φαινόμενα, το Σχολείο της Δημοκρατίας προβάλλει και υπερασπίζεται τις αρχές της Ελευθερίας, της Ισότητας, της  Δικαιοσύνης και της Αλληλεγγύης. Η ισότητα των ανθρώπων και η εξάλειψη των διακρίσεων δεν ταυτίζονται μόνο με την ιστορικότητα των αγώνων που δόθηκαν για την κατοχύρωσή τους αλλά αποτελούν  μία διαρκή επιδίωξη κάθε δημοκρατικής κοινωνίας.

Ειδικότερα, αυτή την περίοδο που η ελληνική κοινωνία δοκιμάζεται από μια πολυεπίπεδη κρίση, οι ανησυχητικές απόπειρες αναβίωσης διακρίσεων και ρατσιστικών συμπεριφορών, πρέπει να συντριβούν μπροστά στο ισχυρό δημοκρατικό τείχος και στο αξιακό σύστημα της ελληνικής εκπαίδευσης.

Κάθε λαός και κάθε έθνος έχει τη δική του συνεισφορά στην Ιστορία και τον πολιτισμό του σύγχρονου κόσμου. Το γνωρίζουμε καλά εμείς οι Έλληνες, ακριβώς γιατί αγωνισθήκαμε για να κατακτήσουμε τα αγαθά της ελευθερίας, της δημοκρατίας και της ισότητας ∙ ακριβώς γιατί τα αγαθά αυτά τα υπερασπισθήκαμε ως οικουμενικά και πανανθρώπινα αγαθά.

Το δημοκρατικό Σχολείο της γνώσης και η νέα γενιά  της πατρίδας μας συνιστούν σήμερα κρίσιμα αναχώματα απέναντι σε όσους κηρύττουν τη μισαλλοδοξία και την ξενοφοβία. Έχουμε όλοι και όλες ωστόσο την ισχυρή πεποίθηση πως οι αξίες της Ελευθερίας, της Ισότητας, της  Δικαιοσύνης και της Αλληλεγγύης έχουν απλώσει βαθιά τις ρίζες τους σε μαθητές και μαθήτριες, σε διδάσκοντες και διδάσκουσες.

Κλείνοντας θέλω να θυμίσω τα πάντοτε επίκαιρα λόγια του Μάρτιν Λούθερ Κινγκ:  «Εκείνο για το οποίο η δικιά μας γενιά θα μετανιώσει πικρά δεν θα είναι τόσο η σκληρότητα και οι αδικίες των κακών ανθρώπων, όσο η απαράδεκτη σιωπή των καλών…..». Γι αυτό σας καλώ όλους και όλες σήμερα να μιλήσουμε για την εξάλειψη των φυλετικών διακρίσεων και το ρατσισμό, δικαιώνοντας την ίδια την κοινωνική αποστολή της εκπαίδευσης.

Ευχαριστήριο μήνυμα από το ΓΕ.Λ. Ματαράγκας

Ο Διευθυντής κ. Ιωάννης Ζέλος
και ο Σύλλογος Καθηγητών του Γενικού Λυκείου Μα­τα­ρά­γκας
 
      αισθανόμαστε την υποχρέωση να ευχαριστήσουμε τον τεχνικό υπεύθυνο ΠΛΗΝΕΤ Αγρι­νίου, κ. Ευάγγελο Αραπογιάννη.
     Ο κ. Αραπογιάννης προσέφερε πολύτιμες υπηρεσίες και συνετέλεσε σημαντικά στην εύρυθμη λειτουργία του σχολείου μας.
     Συγκεκριμένα, χωρίς να φείδεται χρόνου και κόπου αναβάθμισε τους υπολογιστές του εργαστηρίου πληροφορικής, της Βιβλιοθήκης, καθώς και τους ηλεκτρονικούς υπολογιστές του γραφείου των Καθηγητών.
     Χά­ρη στην πολύωρη εργασία την οποία προσέφερε αφιλοκερδώς, ο κ. Αραπογιάννης βοήθη­σε με αποτελεσματικό τρόπο και στην πραγματοποίηση των προγραμμάτων και εργασιών που εξαρτώνται άμε­σα από τη χρήση των υπολογιστών.
 
Ως εκ τούτου τον ευχαριστούμε θερμά!
 
Ο Διευθυντής και ο Σύλλογος Καθηγητών του ΓΕΛ Ματαράγκας

Μήνυμα του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης Δυτικής Ελλάδας κ. Γιώργου Παναγιωτόπουλου για την Παγκόσμια Ημέρα Καταναλωτή

Η 15η Μαρτίου καθιερώθηκε το 1983 από τον ΟΗΕ ως η Παγκόσμια Ημέρα του Καταναλωτή σε ανάμνηση μιας ομιλίας του Αμερικανού προέδρου Τζον Κένεντι στο Κογκρέσο στις 15 Μαρτίου του 1962. Ο Αμερικανός πρόεδρος έθεσε τις βάσεις του καταναλωτικού κινήματος σκιαγραφώντας τα τέσσερα βασικά καταναλωτικά δικαιώματα: Ικανοποίηση των βασικών αναγκών, ασφάλεια, πληροφόρηση και επιλογή.

Συνημμένα διαβάστε το μήνυμα του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης Δυτικής Ελλάδας κ. Γιώργου Παναγιωτόπουλου για την Παγκόσμια Ημέρα Καταναλωτή, "Στηρίζω τον τόπο μου- Βάζω την Ελλάδα στο καλάθι μου".

 

 

 

 

21η Μαρτίου - Διεθνής Ημέρα για την εξάλειψη των Φυλετικών Διακρίσεων και του Ρατσισμού

        Η 21η Μαρτίου είναι η Διεθνής Ημέρα για την εξάλειψη των Φυλετικών Διακρίσεων και του Ρατσισμού στην κοινωνία και την εκπαίδευση. Η Ημέρα αυτή θα πρέπει να είναι μια ευκαιρία για την εκπαίδευση να ενισχύσει τις δράσεις για την προάσπιση των δικαιωμάτων όλων των παιδιών και την αποτροπή φαινομένων ρατσισμού και διακρίσεων μέσα στη σχολική κοινότητα. Η εκπαιδευτική κοινότητα οφείλει να διαμορφώνει συνθήκες που να προάγουν τις αξίες της δημοκρατίας της αλληλεγγύης του σεβασμούτων ανθρώπινων δικαιωμάτων, της ειρήνης και της ελευθερίας.

Επιτυχία μαθήτριας του 3ου Γυμνασίου Αγρινίου

Ανακοινώθηκαν τα αποτελέσματα της 3ης φάσης "'Ιππαρχος" του 18ου Πανελληνίου Μαθητικού Διαγωνισμού Αστρονομίας και Διαστημικής 2013, η οποία πραγματοποιήθηκε στις 2 Μαρτίου στο Αμφιθέατρο του Οικονομικού τμήματος του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας.

Συγχαρητήρια στη μαθήτρια Γεωργούση Μαρία 3ο Γυμνάσιο Αγρινίου και στον Καθηγητή του σχολείου κ. Καγκελάρη Δημήτρη (Φυσικό Μ.Sc.) και σε όλους τους συναδέλφους, που βοήθησαν με τον τρόπο τους.

 

α/α

ΕΠΩΝΥΜΟ

ΟΝΟΜΑ

ΣΧΟΛΕΙΟ

1ο Βραβείο

Γεωργούση

Μαρία

3ο Γυμνάσιο Αγρινίου

2ο Βραβείο

Τσερτσενές

Χρήστος

Εκπ/τήρια Μαντουλίδη Θεσ/νίκη

3ο Βραβείο

Βογιαντζής

Ιωάννης

3ο Γυμνάσιο Κουφαλίων

1ος  Έπαινος

Δαρβούδης

Βασίλειος

Ελληνικό Κολέγιο Θεσ/νίκης

2ος  Έπαινος

Κακοχρήστος

Παναγιώτης

2ο Γυμνάσιο Άρτας

3ος  Έπαινος

Καλλιμάνης

Ιωάννης-Νεκτάριος

41ο Γυμνάσιο Αθηνών

4ος  Έπαινος

Κωνσταντινίδη

Ιωάννα

2ο Γυμνάσιο Κορίνθου

5ος  Έπαινος

Παπαδόπουλος

Ιάσονας

Μουσικό Γυμνάσιο Αλίμου

6ος  Έπαινος

Κετσετσίδης

Ραφαήλ

Εκπ/τήρια Μαντουλίδη Θεσ/νίκη

7ος  Έπαινος

Τριαντοπούλου

Αλεξάνδρα

Γυμνάσιο Κορώνης Μεσσηνίας

 

Προμήθεια εξοπλισμού πληροφορικής

Διευκρινήσεις για τα Κινητά Εργαστήρια Πληροφορικής απέστειλε ο Γενικός Γραμματέας του υπουργείου Παιδείας Θανάσης Κυριαζής στις Σχολικές Μονάδες Α’/θμιας και Β’/θμιας Εκπαίδευσης της χώρας καθώς και στις Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης και Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (με αφορμή σχετική επιστολή της ΟΛΤΕΕ), οι οποίες έχουν ως εξής:
Η Ειδική Υπηρεσία Εφαρμογής Εκπαιδευτικών Δράσεων στα πλαίσια της Πράξης "Ψηφιακές Υπηρεσίες ΥΠΔΒΜΘ" Επιχειρησιακού Προγράμματος Ψηφιακή Σύγκλιση προτίθεται να υλοποιήσει Έργο Προμήθειας:
1. Διαδραστικών Συστημάτων για όλα τα τμήματα ΣΤ’ Τάξης του συνόλου των Σχολικών Μονάδων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης της χώρας.
2. Διαδραστικών Συστημάτων για τα τμήματα Α’, Β, Γ’ Τάξεων του συνόλου των Γυμνασίων ανά την Επικράτεια, εξαιρουμένων των Τμημάτων Β’ Τάξης των Γυμνασίων εκείνων που προμηθεύτηκαν Διαδραστικούς Πίνακες μέσω της Πρόσκλησης 78 "Πρόγραμμα πιλοτικής εισαγωγής διαδραστικών συστημάτων και συναφούς εξοπλισμού στην τάξη για μια ψηφιακά υποστηριζόμενη διδασκαλία".
3. Διαδραστικών Συστημάτων για όλα τα τμήματα Α’ Λυκείου του συνόλου των ΕΠΑΛ‐ΕΠΑΣ της χώρας.
4. Από 1 Κινητό Εργαστήριο Πληροφορικής/Κινητή Τάξη για κάθε Γυμνάσιο της χώρας.
Ο Γενικός Γραμματέας επισημαίνει ότι το εν λόγω Έργο δεν αποτελεί Έργο Πιλοτικής Εφαρμογής αλλά αφορά στο σύνολο των σχολικών μονάδων που εμπίπτουν στις άνωθι κατηγορίες, έτσι όπως αυτά προκύπτουν και επικαιροποιούνται μέσω του ηλεκτρονικού συστήματος καταγραφής survey. Τέλος, ο κ. Κυριαζής διευκρινίζει ότι οι Προμήθειες τόσο του συνόλου των Διαδραστικών Συστημάτων όσο και των Κινητών Εργαστηρίων/Τάξεων Πληροφορικής πρόκειται να υλοποιηθούν μέσω Ανοικτών Διεθνών Διαγωνισμών και στην παρούσα φάση οι Διευθυντές των Σχολικών Μονάδων δεν χρειάζεται να προβούν σε κάποια σχετική ενέργεια.

Υποκατηγορίες